Zpětná vazba a review

29. listopadu 2007 v 15:38 | Brčko - Bára Kolářová |  Užitečné vědomosti
Tyto poznámky jsem nedělala já, ale instruktorka Pavučiny Brčko.
Motto: "Zpětná vazba je dárek, který ti dávám! Nabízím ti prostor kam růst, nabízím pochvalu a poděkování."
Jaký je rozdíl mezi hodnocením a review
- Hodnocení (zpětná vazba)
o Hodnotím konkrétní věci (činnosti, technické provedení, dopad, řešení situace, podněty ke zlepšení, zázemí apod.)
o Hodnotím kladně i záporně - měl bych se snažit o vyváženost (pokud lze)
o Individuální/skupinová
o Skupinové praktiky(temperování, kolečko, ksichty, každý kdo…)
- Review
o Jde o vyjádření prožitků, znovuprožití celé situace
o Zařazuje se po silných zážitcích
o Nehodnotí se, nekritizuje (tys to udělal špatně), zjišťuje se motivace k urč.jednání (strategie)
o Pozor na prostřeí a přítomnost těch, kteří program vedli (neměli by zasahovat)
o Pozor na krizový stav po hrách, zážitcích - proto je třeba se vypovídat, pozorovat!!!
Proč je ZV důležitá?
- mám vlastní pocit a snažím se ho zobjektivnit
- potřebuji tvůj názor na naši činnost
- pokud chci činnost opakovat (-chci vědět, co se dá zlepšit) nebo v ní pokračovat (chci zjsitit, kam jste dospěli)
- obousměrná pomoc - já pomohu vám, vy pomůžete mně
Pravidla dávání ZV
- ke konkrétnímu člověku
- vhodná situace (najít si soukromí) a klid a čas
- mohlo se stát, že jsem nepochopil záměr (pozor!) - hledat proč toto asi dělal
- jít po činnostech
- chválit i hanět
- být tolerantní k ostatním - mají jiný názor, proč to dělají?
- je možné použí i anonymní ZV (ale uvědomi si riziko - už si to neujasním, už se nezeptám jak to bylo myšleno)
Jak hodnotit s dětmi
- Vlčata
o Spíše ve formě povídání o činnostech (co se ti dneska nejvíc líbilo…)
o Co jsem se dneska naučil
o Zelená stezka (vlastní hodnocení dětí) - je třeba se tomu věnovat ještě všichni
o Review - vidíme jak se chovají (individuálně se ptát na důvody chování)
o Hodnocení výpravy
o Hodnocení chování - poukazovat na konkrétnosti (na zlobíš!)
o Proč jsi to udělal, co na tom bylo špatně, jak bys to příště řešil lépe
- Skauti
o Lze hodnotit i písemně
o Zapojit do hodnocení stavu oddílu
o Zhodnotit i ve skupině (jak se zachoval, pozor na pranýřování)
Hodnocení sebe sama
- Večerní zamyšlení - vyhodnocení co se mi kdy povedlo (u dětí možno skatuské zákony - jak jsem je porušil)
- Při rozhodování - sepsat si klady a zápory při zapojení se do činnosti (aktivity apod.)
- Hodnotit nad kalendářem (co jsem stihnul, kolik jakých aitivit)
- Hodnotit po akci - co a jak jsem udělal a jestli to šlo lépe
- Vědět, kde mám limity a zkoušet je posouvat, přeceňování se (skauti a roveři!!!)
- Mít krytí pro sebe v případě, že se úplně neorientuji
- Krize a nepovadené situace nás vedou ke zlepšení k poučení
- V psychické nepohodě se stávám náchylnějším špatně provedené situaci (nevyspalost, zdrcenost - kontrolujte ostatní)
Hodnocení v oddíle - proč hodnotit činnost, kterou v oddíle děláme?
- zlepšení oddílu (jsem jim zavázán dělat to co nejlépe)
- snažím se vycházet vstříct jednotlivostem a individualitám dětí (nejčastěji pozorování, otázky)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama